Nehezen fogadja el az ember, hogy bizonyos életkor után az eddigi életvitelén változtatnia kell, ha azt szeretné, hogy továbbra is egészséges, fitt, saját magának is elfogadható legyen.
Így voltam ezzel én is. De aztán rájöttem, ha a változást fokozatosan vezetem be, okosan, nagyobb lemondások nélkül és ami fontos nem sok anyagi ráfordítással sikerül megoldanom, akkor életem végéig meg is tudom tartani.

Eddig 5 hónap alatt sikerült leadtam 8 kg-ot, most már a lényeg, hogy ezt tudjam is tartani.
Remélem kedves olvasó ha hasonló gondokkal küzdesz neked is tudok segíteni saját tapasztalatom megosztásával. :-)

2015. január 31., szombat

Második lépés a cél kitűzése, fogyási napló vezetése



Mikor az elhatározásom végleg a fejembe fészkelte magát kitűztem a dátumot, amikor kezdem a diétát és azt, amikorra leszeretnék fogyni - és úgy döntöttem erről naplót fogok vezetni.
A napló nagy segítségemre lesz később is, mert nem elég lefogyni meg is kell tartani az elért súlyomat (tovább kell folytatni az egészséges életmódot), ha visszatérek előző életvitelemhez, akkor bizony visszajönnek a kilók, sőt még több is.

Közben folyamatosan olvasgattam, tanulmányoztam a divatos diétákat, fogyókúrákat, mindegyikben találtam jót és rosszat is. Tudtam, hogy hosszú távon nem tudok lemondani sok mindenről, tehát olyan módszert kerestem, ami nem tilt bizonyos ételeket - arról nem is beszélve, hogy szerintem minél változatosabban étkezünk, annál egészségesebb, hiszen nem tudhatjuk szervezetünknek mire van szüksége. Bevallom először a paleolit diétával szimpatizáltam, de aztán tovább olvasgatva rájöttem annak buktatóira is. Erről itt olvashattok. 
Végül a kalóriaszámításon alapuló diétát választottam viszont sok okos dolgot felhasználva a többi diétából.
A kalóriaszámítás lényege: ha több kalóriát égetsz el, mint amennyit beviszel fogyni fogsz! 
Kedves olvasó ne hogy visszafordulj, mert most jön a lényeg - ráakadtam egy olyan oldalra, amely helyettünk elvégzi a kalóriaszámítást!
 Ez pedig a Kalóriabázis.hu oldal. 
Végig tanulmányozva nagyon jónak találtam, mert az oldalon saját étkezési naplót indíthatsz, ahol mindent vezetni lehet: reális cél kitűzése, napi étkezések kalória szerint, napi mozgás vezetése, stb. Az adatbázisában szerepel az ételek kalóriaértéke, ha pedig saját recepted van azt felvezetve kiszámolja a kalóriaértékét és már vezetheted is saját naplódba. Ez most még lehet, hogy nagyon bonyolultnak hangzik, de nem az, egyszerű a használata, szóval szuper!

Az oldal segítségével tehát kitudjuk számolni étkezésünk alapján napi kalória bevitelünket illetve azt, hogy mozgással mennyit tudunk ebből lefaragni.  Ez a képlet azonban akkor jó, ha a megfelelő fehérje, szénhidrát és zsír bevitele mellett maradunk a napi kalória keret alatt. A weboldal ennek követésében is segít, az oldal jobb oldali sávjában figyelhetjük, hogy amit elfogyasztottunk megfelelő mértékben tartalmazza-e a három fő energia forrást.
Sikersztorikról a következő linken olvashatsz: http://kaloriabazis.hu/sikersztorik

Összegezve: a kalória számításon kívül fontos, hogy megfelelő mennyiségben fogyasszunk fehérjét, szénhidrátot és zsírt, ezenkívül nagyon sok vitamint, rostot, ásványianyagot és vizet.  

Mivel nem önsanyargatással, éhezéssel akartam a problémámat megoldani, ezért olyan ételeket kerestem és készítettem aminek alacsonyabb a kalória értéke, de viszont táplálóbb, egészségesebb és sokkal jóllakottabbnak érzem magam tőle. Ezeket majd fokozatosan töltöm fel oldalamra.

Van egy jó hírem is, szerencsére elég pár hónapig vezetni a fogyinaplónkat! Ekkorra már annyira megszokjuk, hogy megtudjuk saccolni kalóriabevitelünket, nagyjából már tudjuk mennyi fehérjét, zsírt, szénhidrátot tartalmaz az elfogyasztott étel. Rájövünk mennyire fontos a nassolások, kóstolgatások elhagyása, amelyek szinte észrevétlenül emelik napi kalóriabevitelünket.

Érdemes előre betervezni napi étkezésedet és mozgásodat és ehhez tartani magad egész nap, mert így biztosan nem térsz el. Nekem sajnos ez nem mindig sikerült, sokszor utána vezettem fel az ételeket, mikor már megettem. Ilyenkor könnyen szembesül azzal a ténnyel az ember, hogy többet eszik a 
megengedettnél, de ezt több mozgással korrigálhatjuk.

 A megfelelő, egészséges táplálkozás mozgással együtt hosszú távon eredményesebb, mint a diéta vagy a mozgás önmagában.

Miért érdemes még naplót vezetni? - erről itt is olvashattok: http://napidoktor.hu/blog/mennyire-veszelyesek-mindennapi-nassolasok/

A következő bejegyzésemben leírom milyen alapanyagokat változtattam meg konyhámban az eddigi szokásomhoz képest, illetve milyeneket vezettem be az új életvitelemhez.


"Életed rendbetételének belülről kell fakadnia. Nem kell másokra várnod, hogy életedet ráncba szedjék. Amint mozdulsz, a világ is mozdulni fog."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése